Friday, April 1, 2011

Mandlikringel


Kohe, kui readerisse Qsti blogist see retsept ilmus, tähistasin selle tärnikesega ja võtsin eesmärgiks kunagi järgi proovida. Iirise sünnipäevapidu oli selle jaoks paras aeg!
Vajalikud ained:
270g täispiima
15g pärmi
500g jahu ( isegi natukene rohkem läks minul)
60g võid
40g suhkrut
10g soola
2 muna
täidis:
200g mandlimassi
40 g võid
Taigna tegin nii, nagu SIIN VIDEOS õpetatud ja tuleb tunnistada, nägin ikka vaeva küll :D 500g jahuga jäi taigen ikkagi natukene liiga nätske minu jaoks, ei suutnud ma kuidagi seda "peksta", lisasin veidi jahu ja läks tiba paremaks. Kokkuvõttes sain taigna valmis ja saatsin sellise palli kerkima:

Umbkaudu kahe tunniga ( ma ei mäletagi päris täpselt, kaua täpselt)  kerkis selliseks:

Võtsin taigna õrnalt kausist välja, nagu video õpetas ja rullisin rahulikult parajaks. Liiga õhukeseks ei hakanud pressima, peale pintseldasin sulavõi ja pudistasin riivitud mandlimassi:

Siis keedasin rulli, lõikasin kolmeks ribaks ( ma tegin keskelt mõlemale poole sisseõiked, et oleks mugavam punuda, kuna ma veel meister selles pole), punusin patsi ja andsin ümmarguse kuju:

Kerkis umbes 1,5 tundi:

Määrisin munaga üle ja küpsetasin 180 kraadi juures 20 minutit. Lõhn oli imeline ja maitses ka hea. Otsa sai igaljuhul nagu soe sai!

No comments:

Post a Comment