Friday, March 11, 2011

Pärmitaigen

Lisan siia ka pärmitaigna, mille valmistamisega ma hakkama saan ja millest mul alati soolane kringel hästi välja tuleb :) Leidsin selle kunagi Sille toidublogist ja olen mitu korda kasutanud :)
Eelkergitusega pärmitaigen:
Soojenda 0,5 l piima käesoojaks (pigem olgu jahedam kui kuumem, liiga kuumaga ei hakka pärm kergitama),
lisa 1,5 dl suhkruga segatud 50 g pärmi
ja 400 g jahu.
Sega lusikaga läbi ja jäta 20 minutiks kaetult kerkima.
Võta juba munad ja õli külmkapist välja soojenema.
Peale seda lisa taignale
2 lahtiklopitud muna
1,5 tl soola
umbes 450 g jahu
1, 5 dl õli.
Jahu võib minna ka rohkem, tuleb lisada just nii palju, et taigen sõtkudes enam käte külge kinni ei jää. Lõpuks moodustub mõnus sile pall, see jätta kerkima. Lase kerkida kinni kaetult soojas kohas, mitte kuuma pliidiplaadi peal, pigem kuuma pliidiplaadi kõrval või radika peal kuni taigen kerkib vähemalt kahekordseks (umbes 1 tund). Õhukindlalt, näiteks toidukilega kaetult kerkib taigen kiiremini!
Kui tahad juustust taigent, võib peale esimest kerkimist segada taignasse 100g riivjuustu. Mina olen sellest taignast teinud singi-juustu stritslit. Teengi juustuse taigna retsepti järgi ja peale laotan koos sibulatega läbi praetud singikuubikuid, pitsa maitseainet ja riivjuustu. Põimin palmikuks ja küpsetan 200 kraadi juures keskmises vahes kuni kenasti kuldne :)

No comments:

Post a Comment