Monday, July 23, 2012

Krõbedapõhjaline marjakook hapukoorekattega

Olen ammu juba tahtnud selle retsepti siia üles panna, aga nagu näha, pole jõudnud ning otsin ikka ja jälle selle Elina blogist üles!

See on üks ütlemata hea kook, mida võib teha igal aastaajal. Talvel kasutan täidiseks külmutatud marju, suvel värskeid, samuti sobib sisse ka rabarber, ilmselt sobiks ka hapukamad õunad.
Mis mulle veel eriti meeldib, on see krõbe põhi! Kasutan kas kaerahelbeid või neljaviljahelbeid, mis teevad koogile hoopis parema põhja, kui tavalisest jahust saadu.

Vaja läheb:

 Põhi
  • 80 g võid
  • 60 g suhkrut
  • 1 muna
  • 1,5 dl neljaviljahelbeid/ kaerahelbeid
  • 1,5 dl jahu
  • 1 tl küpsetuspulbrit
Täidis
  • 300 g hapukoort
  • 1 muna
  • 60 g suhkrut
  • 1 sl tärklist
  • 5 dl meelepäraseid marju
  • 2 tl vaniljesuhkrut
Pane ahi soenema 180 kraadi juurde.
Põhja tarvis vahusta toasoe või suhkruga, lisa toasoe muna, sega ühtlaseks. Seejärel lisa kokku segatud kuivained. Vooderda koogivorm taignaga, kalla peale tärklisega kokku segatud marjad ning vala üle muna-suhkru.hapukooreseguga.  Antud kogustest peaks tulema 24cm läbimõõduga kook, mina olen oma 26cm vormi jaoks natukene koguseid suurendanud.



Küpseta kooki 180 kraadises ahjus pöördõhuta 30-40minutit, seejärel lülita pöördõhu peale ja küpseta veel u 10-15min, kuniks kook kenasti kuldne.

5 comments:

  1. Ka minu lemmik kook. Mõnikord lisan kohupiima.

    ReplyDelete
  2. Tulin just metsast pangitäie mustikatega, hakkan katsetama. Krõbe põhi on minu üks lemmik :)

    ReplyDelete
  3. Tegin punaste sõstardega ja vääga hea sai:).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, nendega on tõesti hea, ma ka teinud :) Kuidagi just nagu hapukamad asjad sobivadki sinna paremini :)

      Delete